Jednokomponentní rychlé hodinové polyuretanové lepidlo pro přímé zasklívání autoskel. Balení 600ml salám
DINITROL 501 FC POLYBOND FC
Charakteristika:
Dinitrol 501 FC je hodinové lepidlo autoskel, které je rovněž využíváno pro konstrukční lepení v autoprùmyslu (nástaveb, kabin a pod.) v případech nejvyšího namáhání. Dinitrol 501 FC je kvalita lepidla používaná v prvovýrobě pro zasklívání nových vozidel a je plně doporučena i pro servisní opravy. Při lepení autoskel případně při konstrukčním lepení je nutno používat i navazující pomocné materiály viz dále. Plný pracovní postup je zárukou kvality a životnosti lepeného spoje. Aplikace je jednoduchá pomocí obvyklých pomůcek a nářadí. Lepidlo má úplnou tvarovou stálost po aplikaci (v nevyzrálém stavu), tvoří jen krátký vlas a rychle zraje vlivem vzdušné vlhkosti. Ve vyzrálém stavu pak vykazuje vysokou odolnost proti stárnutí a ultrafialovému záření, je přelakovatelné, nekorozivní a čichově neutrální.
Oblast použití:
Dinitrol 501 FC - je hodinové lepidlo autoskel určené pro lepení čelních, postranních a zadních autoskel osobních a nákladních aut, autobusů, průmyslových
vozidel atd.
- je rychlé konstrukční vysokopevnostní lepidlo používané pro lepení nejvíce namáhaných sestav kabin vozidel a autobusù, nástaveb automobilù, drážních vozidel apod., kde je třeba zrychlený proces zrání.
Aplikace:
Lepení autoskel
Příprava autoskla (nového)
- plochu autoskla očistěte obecným čističem od mastnot (např. DINITROL 7250) keramický sítotisk ošetřete přípravkem DINITROL 520 CLEANER-ACTIVATOR systémem nanést a setřít
- naneste podkladovou vrstvu DINITROL 530 GLASPRIMER (několikanásobné zvýšení přilnavosti a zachycení UV záření) a nechejte ji cca 10 min zaschnout
- autoskla opatřená z výroby RIM-páskem vyžadují před lepením oetření RIM-pásku pomocí DINITROL 540 REACTIVATOR. Povrch RIM-pásku se potře souvislým
filmem a nechá se zaschnout. Shodně se postupuje, pokud potřebujeme lepením navázat na jakýkoli zvětralý polyuretan.
Příprava příruby karoserie
- na místech, kde není původní pevná housenka lepidla, odstraňte mechanicky rez a volné části lepidla, očistěte celou přírubu včetně lakovaných částí pomocí DINITROL 520 CLEANER-ACTIVATOR, naneste podkladovou vrstvu DINITROL 530 GLASPRIMER
- původní housenku lepidla odřízněte pomocí dláta nebo nože na sílu cca 1 mm a takto získanou čistou plochu ji nijak neoetřujte !!! Pak naneste lepidlo na připravenou plochu autoskla (nebo případně karoserie) a vložte autosklo do rámu karoserie. Distančními podlokami je nutno zajistit správnou sílu lepidla po ztvrdnutí, která má činit minimálně cca 3 mm. Pokud lepíte původní autosklo na něm drží stará housenka lepidla, pak ji těsně před lepením seříznìte dlátem na sílu cca 1 mm a přímo naneste polyuretan. Nepoužívejte na takto seříznutou vrstvu polyuretanu ani DINITROL 520 Cleaner, ani DINITROL 530 Glassprimer !!!
Konstrukční lepení se provádí podle naprosto obdobných zásad s tím, že před použitím DINITROL 520 CLEANER-ACTIVATOR předchází:
- mechanické očitění a zdrsnění povrchu SCOTCHBRITEM, smirkovým papírem nebo např. FLEX-bruskou
- DINITROL 530 GLASPRIMER je nahrazen přípravkem DINITROL 550 MULTIPRIMER případně čirým DINITROL 560 PVC ACITVATOR resp. DINITROL 625.
Obecné zásady
- Teplota zpracování od +5 °C do max. +35 °C.
- Lepené dílce i použité materiály musí mít teplotu pracovitě tak, aby nedocházelo ke kondenzaci vzdušné vlhkosti v průběhu lepení.
- DINITROL 530 GLASPRIMER i DINITROL 550 MULTIPRIMER obsahují usazující se pevné částice a je tedy nutno je před použitím důkladně promíchat pomocí vložených
míchacích kuliček.
- Nevytvrzené lepidlo se může odstranit pomocí DINITROL 585 a tvarovat pomocí DINITROL 300. Ztvrdlé lepidlo se nechá odstranit pouze mechanicky.
- Veškeré používané materiály jsou hygroskopické (pohlcují vzdušnou vlhkost) a z toho dùvodu je nutno obaly bezodkladně zavírat a skladovat v suchu.
- Výrobce garantuje dokonalý výsledek lepení jen při použití úplného systému lepení DINOL (Cleaner, Glassprimer a navazující lepidlo) a dodržení postupu aplikace viz dříve.
Připravenost vozidla k jízdě: v závislosti na teplotě a atmosférické vlhkosti po 1 hod.
TECHNICKÁ DATA:
Barva: černá
Báze: polyuretan
Tekutost: 40-55 g/min
Hustota cca.: 1,2 g/ cm3
Doba tvoření kůže cca.: 15-20 min při 23°C a 50% relativní vlhkosti
Tvrdost Shore A (DIN 53505) cca.: 52
Poměrné prodloužení při přetržení (DIN 53504) cca.: 700%
Pevnost v tahu (DIN 53504) cca.: 10 N/ mm²
Pevnost v trhu cca.: 12 N/ mm²
Pevnost v tahu při 100% prodloužení cca.: 1,85 MPa
Střižný modul při 10% deformaci cca.: 1,1 MPa
Pevnost ve střihu 3h: 0,9 MPa
24h 4,0 Mpa
168h 7,5 MPa
Teplota zpracování: +5°C - +35°C
Tepelná odolnost: -40°C - +90°C, krátkodobě a +120°C
Doba odjezdu vozidla s 1 aibagem: 1h
s 2 airbagy 3h
Předběžný nátěr: Dinitrol 520 a 530 (550)
Viskozita: pastovitá
Skladování: Při chladném a suchém skladování neotevřené cca.: 12 měsíců. Chránit před slunečním světlem. Neskladovat při teplotách vyších než + 25°C.